Economice

Ministerul Transporturilor vrea să contracteze servicii de audit pentru compensația solicitată de Metrorex pentru 2021

„Obiectivul general al achiziției ce urmează a fi atribuită este de a realiza un Raport de audit a modului de calcul pe baza căruia s-a solicitat compensația pentru efectuarea serviciului de transport public pentru anul 2021 conform contractului de servicii publice, precum și elaborarea metodologiei de stabilire a compensației pe baza standardelor de cost la SOCIETATEA DE TRANSPORT CU METROUL BUCUREŞTI „METROREX”- S.A”, se precizează în documentul publicat pe 11 ianuarie în Sistemul Electronic de Achiziții Publice (SEAP).

Informaţia, financiară şi nefinanciară ce se va verifica de către auditorul extern, reprezintă toată informaţia care face posibilă verificarea cheltuielilor și veniturilor raportate de operatorul de transport cu metroul către autoritatea contractantă în rapoartele lunare de constatare cu indicatorii preliminați, rapoartele lunare cu indicatorii realizați, raportul anual de constatare privind calculul compensației pentru prestarea serviciilor de transport public în anul 2021, în sensul că acestea s-au efectuat, potrivit documentului citat.

„Astfel, Auditorul va obţine, pe baza verificărilor, dovezi suficiente în vederea exprimării unei opinii asupra realităţii, legalităţii şi conformităţii cheltuielilor efectuate de operatorul de transport cu metroul, iar pe baza acestora va elabora metodologia de stabilire a compensației pe baza standardelor de cost”, se mai arată în documentul MTI.

Auditorul este obligat să emită un Raport de audit a modului de calcul pe baza căruia s-a solicitat compensația pentru efectuarea serviciului de transport public pentru anul 2021 în conformitate cu Standardele Internaţionale ale serviciilor Conexe (ISRS 4400) și specificaţii tehnice prevăzute în caietul de sarcini.

MTI așteaptă estimări pentru serviciile de audit până pe 18 ianuarie.

Pentru anul 2022, Metrorex ar putea beneficia pentru prestarea serviciului de transport public de călători cu metroul, de un sprijin financiar din fonduri publice în cuantum de 912,899 de milioane de lei, din care: 871,999 de milioane de lei subvenție pentru prestarea serviciului public și 40,900 de milioane de lei pentru diferențe de tarif, rezultate din reducerile de tarif la legitimațiile de călătorie individuale pentru anumite categorii de călători, potrivit unui proiect de ordin al ministrului Transporturilor, publicat în septembrie 2022.

De asemenea, veniturile de activitatea de transport ale Metrorex pentru 2022 sunt estimate la 267,8 milioane de lei, sumă ce rezultă din aplicarea unui tarif mediu de 2,06 lei la 130 de milioane de călătorii.

Din cifrele de mai sus rezultă că, în lipsa subvenției, tariful mediu pentru o călătorie cu metroul ar trebui să fie de circa 8,8 lei.

În cea mai mare parte a anului 2021, ministru al Transporturilor a fost Cătălin Drulă iar director general al Metrorex a fost Ștefan Paraschiv.

Atât fostul ministru, cât și actualul, au lansat atacuri asupra Metrorex și cheltuielilor companiei, criticând ba nivelul salariilor angajaților, ba faptul că este susținută de la bugetul de stat.

Înființată în 1977, Metrorex este una dintre cele mai mari companii din subordinea MTI, transportând anual peste 100 de milioane de călători.

Unul dintre cele mai eficiente mijloace de transport în comun, metroul reprezintă un serviciu public subvenționat, datorită multiplelor beneficii asupra călătorilor, traficului și mediului înconjurător.

CITEȘTE ȘI:

 

Sursa: economica.net




Împotriva articolelor redacției noastre, persoanele nemulțumite pot formula Contestație în termen de 10 zile de la publicarea articolului, la judecătoria Orășenească nr. 1 München Bayern Deutschland, in conformitate cu Legea federală Germană. Considerăm că nu se pot formula acțiuni la instanțele din România deoarece nici o persoană care activează în trustul nostru nu poate fi extrasă de sub jurisdicția federală germană. Considerăm că redacția noastră nu răspunde în fața autorităților din România ci doar celor federale sau civile germane. deoarece legea română nu are efecte de extraneitate asupra redacției chiar dacă subiectul știrilor face obiectul unor evenimente sau persoane din România și sunt scrise în limba română. Limba română nu este izvor de extraneitate a legii.

(Visited 8 times, 1 visits today)
Avatar
Marius Leontiuc
absolvent WEB DESIGN Academia Britanică de Comunicare Iasi - absolvent COMUNICARE IN AFACERI Academia Britanica de Afaceri si Comunicare -absolvent JURNALISM EDITORIAL - London School University - 2019 inscris la echivalare diploma la Universitatea Politehnica Timisoara - absolvent studii de Drept Universitatea Europeană Drăgan, cursuri in Drept la Universitatea de Vest Timisoara, absolvent studii de proiectare, pastor coordonator in Biserica Protestanta Evanghelica, Android Developer pe Google Play și plugin developer la Oxwall, creator de teme Wordpress și Oxwall, operator Wordpress, Drupal, Oxwall, Osclass, Moodle, tehnologii HTML și PHP
http://www.leontiucmarius.wordpress.com/cv

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *