stiinta

Un film chinez de propagandă a depășit producțiile James Bond și Marvel la box office

Cel mai mare film din lume în acest moment nu este nici cel mai recent film Bond, „No Time To Die”, și nici măcar „Shang-Chi și Legenda celor zece inele” de la Marvel, ci un film chinez de propagandă despre Războiul din Coreea din anii 1950.

Filmul este centrat pe o poveste despre soldații chinezi care înving trupele americane în ciuda unor șanselor inegale.

În doar două săptămâni de la lansare, „Bătălia de la Lacul Changjin” a obținut încasări de peste 633 de milioane de dolari în box office, ceea ce îl plasează cu mult înaintea încasărilor globale ale Shang-Chi, de 402 milioane de dolari, în doar jumătate din timp, și este pe cale să devină filmul cu cele mai mari încasări din China, scrie BBC.

Succesul filmului este o veste bună pentru sectorul cinematografic din China, afectat de pandemie, deoarece Covid a forțat cinematografele să se închidă și să se redeschidă de mai multe ori, dar este o veste și mai bună pentru stat, despre care experții spun că pare să fi reușit să găsească o formulă pentru a face propaganda să atragă masele.

Pentru Hollywood, popularitatea imensă a unui film local ca acesta ar putea însemna și mai multe provocări în viitor, în timp ce se luptă să câștige teren în China – cea mai mare piață cinematografică din lume.

Filme de propagandă care au devenit mari succese în China

Comandat de guvernul chinez, „Bătălia de la lacul Changjin” este doar unul dintre numeroasele filme de propagandă care au devenit mari succese comerciale în China în ultimii ani.

În 2017, Wolf Warrior 2, despre un soldat chinez care salvează sute de oameni de răufăcători într-o zonă de război din Africa, a obținut încasări record de 1,6 miliarde de yuani (238 milioane de dolari) în doar o săptămână.

Lacul Changjin descrie o bătălie brutală pe o vreme geroasă, despre care chinezii susțin că a fost un punct de cotitură în Războiul din Coreea – cunoscut oficial în China sub numele de „Războiul pentru a rezista agresiunii SUA și a ajuta Coreea”.

Mii de tineri soldați chinezi au murit la lacul respectiv pentru a obține o victorie crucială împotriva forțelor americane.

„Sunt atât de mișcat de sacrificiul soldaților. Vremea a fost atât de extremă, dar au reușit să câștige. Mă simt atât de mândru”, a scris un spectator pe site-ul de recenzii Douban.

Nu este o coincidență faptul că popularitatea filmului vine pe fondul creșterii tensiunilor dintre Washington și Beijing.

„Este cu siguranță legat de tensiunile actuale cu SUA și a fost promovat în acest fel – uneori indirect, dar totuși foarte clar”, spune Stanley Rosen, profesor de științe politice la University of Southern California.

În acest moment, „Bătălia de la Lacul Changjin” are puțină concurență în cinematografe. Marile superproducții hollywoodiene „No Time To Die” și „Dune” vor avea premiera în China abia la sfârșitul lunii octombrie.

În același timp, filmul chinez nu numai că a avut premiera în timpul sărbătorii Zilei Naționale a Chinei, care începe la 1 octombrie, dar are loc în momentul în care Partidul Comunist Chinez sărbătorește anul acesta cea de-a 100-a aniversare.

„Este aproape o datorie patriotică să mergi să vezi acest film”, a spus Dr. Rosen.

Articolul Un film chinez de propagandă a depășit producțiile James Bond și Marvel la box office apare prima dată în Descopera.

Această știre a fost preluată de pe portalul amintit
Această informație preluată de pe portalul mai sus amintit, nu reprezintă o informație oficială a unei autorități, însă în latura de știre prezintă o informație veridică. potrivit legii 8/1996 știrile pot fi preluate chiar de la un portal la altul, nefiind opere sau lucrări ce necesită drept de autor, însă din spirit deontologic oferim sursa acestora.

Leontiuc Marius – senior editor




Împotriva articolelor redacției noastre, persoanele nemulțumite pot formula Contestație în termen de 10 zile de la publicarea articolului, la judecătoria Orășenească nr. 1 München Bayern Deutschland, in conformitate cu Legea federală Germană. Considerăm că nu se pot formula acțiuni la instanțele din România deoarece nici o persoană care activează în trustul nostru nu poate fi extrasă de sub jurisdicția federală germană. Considerăm că redacția noastră nu răspunde în fața autorităților din România ci doar celor federale sau civile germane. deoarece legea română nu are efecte de extraneitate asupra redacției chiar dacă subiectul știrilor face obiectul unor evenimente sau persoane din România și sunt scrise în limba română. Limba română nu este izvor de extraneitate a legii.

(Visited 3 times, 1 visits today)
Avatar
Marius Leontiuc
absolvent WEB DESIGN Academia Britanică de Comunicare Iasi - absolvent COMUNICARE IN AFACERI Academia Britanica de Afaceri si Comunicare -absolvent JURNALISM EDITORIAL - London School University - 2019 inscris la echivalare diploma la Universitatea Politehnica Timisoara - absolvent studii de Drept Universitatea Europeană Drăgan, cursuri in Drept la Universitatea de Vest Timisoara, absolvent studii de proiectare, pastor coordonator in Biserica Protestanta Evanghelica, Android Developer pe Google Play și plugin developer la Oxwall, creator de teme Wordpress și Oxwall, operator Wordpress, Drupal, Oxwall, Osclass, Moodle, tehnologii HTML și PHP
http://www.leontiucmarius.wordpress.com/cv

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

*

code