stiinta

Vești proaste! Consumul moderat de alcool nu este benefic pentru inimă

Cercetările au sugerat că un consum ușor de alcool ar putea aduce beneficii pentru sănătatea inimii, dar într-un studiu de amploare, consumul de alcool a fost legat de riscuri mai mari de boli cardiovasculare. Constatările sugerează că presupusele beneficii ale consumului de alcool ar putea fi atribuite, de fapt, unor factori ce țin de stilul de viață.

O echipă condusă de cercetători de la Massachusetts General Hospital (MGH) și de la Broad Institute of MIT și Harvard, a realizat un studiu care a inclus 371.463 de adulți – cu o vârstă medie de 57 de ani și un consum mediu de alcool de 9,2 băuturi pe săptămână.

În concordanță cu studiile anterioare, cercetătorii au constatat că băutorii ușori sau moderați au avut cel mai mic risc de boli de inimă, urmați de persoanele care s-au abținut de la consumul de alcool. Persoanele care au băut foarte mult au avut cel mai mare risc.

Cu toate acestea, echipa a constatat, de asemenea, că băutorii ușori până la moderați aveau tendința de a avea un stil de viață mai sănătos decât abstinenții, practicând mai multă activitate fizică și având un consum mai mare de legume.

Există beneficii ale alcoolului asupra inimii?

Astfel, includerea acestor factori ai stilului de viață a redus semnificativ orice beneficiu asociat consumului de alcool.

Studiul a aplicat, de asemenea, o tehnică nouă care utilizează variantele genetice pentru a determina dacă o legătură observată între o expunere și un rezultat este în concordanță cu un efect cauzal – în acest caz, dacă un consum ușor de alcool determină o persoană să fie protejată împotriva bolilor cardiovasculare.

Atunci când oamenii de știință au efectuat astfel de analize genetice ale probelor prelevate de la participanți, au descoperit că indivizii cu variante genetice care preziceau un consum mai mare de alcool erau într-adevăr mai predispuși să consume cantități mai mari, fiind mai predispuși să aibă hipertensiune arterială și boli coronariene.

Analizele au relevat, de asemenea, diferențe substanțiale în ceea ce privește riscul cardiovascular de-a lungul spectrului de consum de alcool, atât în rândul bărbaților, cât și al femeilor, potrivit ScienceDaily.

Relația dintre consumul de alcool și riscul cardiovascular

În mod special, constatările sugerează o creștere a riscului cardiovascular chiar și la niveluri considerate „cu risc scăzut”.

Descoperirea faptului că relația dintre consumul de alcool și riscul cardiovascular nu este una liniară, ci mai degrabă una exponențială, a fost susținută de o analiză suplimentară a datelor referitoare la 30.716 participanți din Mass General Brigham Biobank. Prin urmare, în timp ce reducerea consumului poate fi benefică chiar și pentru persoanele care beau o băutură alcoolică pe zi, câștigurile pentru sănătate obținute prin reducerea consumului pot fi mai semnificative în cazul celor care consumă mai mult.

Constatările afirmă că nu ar trebui să se recomande consumul de alcool pentru a îmbunătăți sănătatea cardiovasculară. Mai degrabă, reducerea consumului de alcool va reduce probabil riscul cardiovascular la toți indivizii, deși în grade diferite în funcție de nivelul actual de consum al fiecăruia”, spune Krishna G. Aragam, cardiolog la MGH și autorul principal al studiului publicat în JAMA Network Opena.

Vă recomandăm să mai citiți și:

Problema consumului de alcool în Europa ar putea fi agravată de pandemie

Mai mult alcool, mai puțin creier. Un singur pahar pe zi ne poate micșora creierul, indică un studiu

Chiar și un singur pahar de alcool poate afecta considerabil sănătatea inimii. Ce arată un nou studiu

Mied, cândva cea mai populară băutură alcoolică din regiunile nordice

Articolul Vești proaste! Consumul moderat de alcool nu este benefic pentru inimă apare prima dată în Descopera.

Această știre a fost preluată de pe portalul amintit
Această informație preluată de pe portalul mai sus amintit, nu reprezintă o informație oficială a unei autorități, însă în latura de știre prezintă o informație veridică. potrivit legii 8/1996 știrile pot fi preluate chiar de la un portal la altul, nefiind opere sau lucrări ce necesită drept de autor, însă din spirit deontologic oferim sursa acestora.

Leontiuc Marius – senior editor




Împotriva articolelor redacției noastre, persoanele nemulțumite pot formula Contestație în termen de 10 zile de la publicarea articolului, la judecătoria Orășenească nr. 1 München Bayern Deutschland, in conformitate cu Legea federală Germană. Considerăm că nu se pot formula acțiuni la instanțele din România deoarece nici o persoană care activează în trustul nostru nu poate fi extrasă de sub jurisdicția federală germană. Considerăm că redacția noastră nu răspunde în fața autorităților din România ci doar celor federale sau civile germane. deoarece legea română nu are efecte de extraneitate asupra redacției chiar dacă subiectul știrilor face obiectul unor evenimente sau persoane din România și sunt scrise în limba română. Limba română nu este izvor de extraneitate a legii.

(Visited 16 times, 1 visits today)
Avatar
Marius Leontiuc
absolvent WEB DESIGN Academia Britanică de Comunicare Iasi - absolvent COMUNICARE IN AFACERI Academia Britanica de Afaceri si Comunicare -absolvent JURNALISM EDITORIAL - London School University - 2019 inscris la echivalare diploma la Universitatea Politehnica Timisoara - absolvent studii de Drept Universitatea Europeană Drăgan, cursuri in Drept la Universitatea de Vest Timisoara, absolvent studii de proiectare, pastor coordonator in Biserica Protestanta Evanghelica, Android Developer pe Google Play și plugin developer la Oxwall, creator de teme Wordpress și Oxwall, operator Wordpress, Drupal, Oxwall, Osclass, Moodle, tehnologii HTML și PHP
http://www.leontiucmarius.wordpress.com/cv

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *