Flux-stiri

REZOLUTIE OFICIALA Consiliul Europei: NIMENI NU POATE FI OBLIGAT SA SE VACCINEZE

REZOLUTIE OFICIALA: NIMENI NU POATE FI OBLIGAT SA SE VACCINEZE

Adunarea Parlamentara a Consiliului Europei: „Vaccinarea nu e obligatorie, nimeni nu e presat politic, social sau in alt mod sa se vaccineze… Nimeni nu este discriminat pentru ca nu a fost vaccinat, din cauza unor posibile riscuri pentru sanatate ori pentru ca nu a dorit sa fie vaccinat… Compensatii pentru pagubele si prejudiciile nejustificate cauzate de vaccinare… Informatii despre siguranta si posibilele efecte secundare” .
Oamenii nu trebuie sa fie constransi in niciun fel sa se vaccineze impotriva coronavirusului si nici sa fie discriminati din cauza ca au refuzat vreun vaccin.
Este pozitia oficiala a Adunarii Parlamentare a Consiliului Europei (APCE), exprimata marti, 26 ianuarie 2021, odata cu votarea Rezolutiei nr. 2361 (2021), intitulate „Vaccinurile COVID-19: consideratii etice, legale si practice”.

De asemenea, populatiile statelor-membre ale Consiliului Europei trebuie sa fie informate amanuntit despre substantele din vaccinuri si despre efectele secundare ale acestora. In acelasi timp, cetatenii trebuie sa beneficieze de compensatii in cazul efectelor adverse ale vaccinurilor, prevede rezolutia APCE. Nu de alta, dar „viteza cu care sunt elaborate vaccinurile poate reprezenta o provocare dificil de combatut pentru consolidarea increderii in ele”, recunoaste Adunarea Parlamentara.
Mentionam ca rezolutia a fost votata cu o larga majoritate: 115 optiuni „pentru”, 2 „impotriva” si 13 abtineri. Dintre cei sapte reprezentanti ai Romaniei (5 titulari si 2 supleanti), a fost prezent doar senatorul PNL Viorel Riceard Badea, care a votat in favoarea rezolutiei.

Dictatura vaccinării a primit lovitura de grație la Consiliul Europei. Noua formațiune marxist-nazistă instalată la puterea României a primit șah.
Textul al rezolutiei, tradus in limba romană de luju:

„Vaccinurile COVID-19: consideratii etice, legale si practice

1 Pandemia de Covid-19, o boala infectioasa cauzata de noul coronavirus SARS-CoV-2, a provocat multa suferinta in 2020. Pana in decembrie, au fost inregistrate peste 65 de milioane de cazuri la nivel mondial si s-au pierdut peste 1,5 milioane de vieti. Povara bolii in sine pe care a adus-o pandemia, precum si masurile de sanatate publica necesare pentru combaterea acesteia au devastat economia globala, scotand la iveala nereguli si inegalitati preexistente (inclusiv in ceea ce priveste accesul la asistenta medicala) si provocand somaj, declin economic si saracie.

2 Implementarea rapida la nivel mondial a vaccinurilor sigure si eficiente impotriva Covid-19 va fi esentiala pentru a stavili pandemia, a proteja sistemele de ingrijire a sanatatii, a salva vieti si a ajuta la restabilirea economiilor globale. Desi interventiile non-farmaceutice, cum ar fi distantarea fizica, utilizarea mastilor faciale, spalarea frecventa a mainilor, precum si carantinarea (lockdown-ul) si inchiderea unor afaceri, au contribuit la incetinirea raspandirii virusului, ratele de infectie cresc acum din nou pe cea mai mare parte a globului. Multe state membre ale Consiliului Europei se confrunta cu un al doilea val, mai rau decat primul, in timp ce populatiile lor se confrunta din ce in ce mai mult cu „oboseala pandemica” si se simt demotivate in ceea ce priveste respectarea comportamentelor recomandate pentru a se proteja pe ei insisi si pe ceilalti de virus.

3 Chiar si vaccinurile rapide, sigure si eficiente nu sunt un panaceu imediat. Dupa sarbatorile de iarna din sezonul 2020-2021, cu intalnirile traditionale in spatii inchise, ratele de infectie vor fi probabil foarte mari in majoritatea statelor-membre. In plus, tocmai a fost stabilita stiintific o corelatie de catre medicii francezi intre temperaturile exterioare si rata incidentei bolii la spitalizari si decese. Vaccinurile nu vor fi, fara indoiala, suficiente pentru a reduce semnificativ ratele de infectie in aceasta iarna – in special atunci cand se ia in considerare faptul ca cererea depaseste cu mult oferta in acest moment. Astfel, nici macar in cele mai bune circumstante, o aparenta de ‘viata normala’ nu va putea sa se reia pana la mijlocul sau chiar sfarsitul anului 2021, cel mai devreme.
4 Pentru ca vaccinurile sa fie eficiente, vor fi cruciale implementarea lor cu succes si absorbtia suficienta. Cu toate acestea, viteza cu care sunt elaborate vaccinurile poate reprezenta o provocare dificil de combatut pentru consolidarea increderii in ele. Este necesara, de asemenea, o implementare echitabila a vaccinurilor Covid-19 pentru a asigura eficacitatea lor. Daca nu sunt suficient de distribuite intr-o zona grav afectata a unei tari, vaccinurile devin ineficiente pentru a impiedica valul pandemiei. In plus, virusul nu cunoaste granite si, prin urmare, este in interesul fiecarei tari sa coopereze pentru asigurarea echitatii globale in accesul la vaccinurile Covid-19. Ezitarea vaccinului si nationalismul vaccinal au capacitatea de a deraia efortul de vaccinare Covid-19, care pana acum s-a dovedit surprinzator de rapid si cu surprinzator de mult succes, permitand virusului SARS-CoV-2 sa sufere mutatii si astfel sa blocheze cel mai eficient instrument din lume impotriva pandemiei de pana acum.

5 Cooperarea internationala este astfel necesara acum mai mult decat oricand pentru a accelera dezvoltarea, productia si distributia corecta si echitabila a vaccinurilor Covid-19. Planul de alocare a vaccinurilor Covid-19, cunoscut si sub numele de COVAX, este initiativa principala pentru alocarea globala a vaccinurilor. Condusa printre altii de catre Organizatia Mondiala a Sanatatii (OMS), Alianta pentru vaccinuri (Gavi) si Coalitia pentru inovatii in pregatirea epidemiei (CEPI), initiativa atrage fonduri din tarile-membre pentru a sprijini cercetarea, dezvoltarea si fabricarea unei game largi de vaccinuri Covid-19 si negocierea preturilor acestora. Gestionarea adecvata a vaccinurilor si logistica lantului de aprovizionare (care necesita cooperare internationala si pregatiri din partea statelor-membre) vor fi de asemenea necesare pentru ca vaccinurile impotriva virusului sa fie livrate intr-un mod sigur si echitabil. In acest sens, Adunarea Parlamentara atrage atentia asupra indrumarilor elaborate de catre OMS si destinate statelor-membre in ceea ce priveste pregatirea programelor, implementarea si luarea deciziilor la nivel de tara.

6 Statele-membre trebuie sa isi pregateasca deja strategiile de imunizare pentru a aloca dozele intr-un mod etic si echitabil, inclusiv sa decida ce grupuri de populatie sa fie prioritare in etapele initiale, cand oferta este redusa, si cum sa extinda vaccinarea pe masura ce se imbunatateste disponibilitatea a unuia sau mai multor vaccinuri COVID-19. Bioeticienii si economistii sunt in mare parte de acord ca ar trebui sa li se acorde acces prioritar la vaccinare persoanelor cu varsta de peste 65 de ani, celor de pana in 65 de ani cu conditii de sanatate preexistente care le cauzeaza un risc mai mare de boli grave si deces, lucratorilor din domeniul sanatatii (in special celor care lucreaza indeaproape cu persoanele care fac parte din grupuri cu risc ridicat), precum si persoanelor care lucreaza in infrastructura critica esentiala. Nu trebuie uitati nici copiii, femeile insarcinate si mamele care alapteaza, pentru aceste categorii nefiind autorizat pana acum vreun vaccin.

7 Oamenii de stiinta au facut o treaba remarcabila intr-un timp-record. Acum este de datoria guvernelor sa actioneze. Adunarea Parlamentara sprijina viziunea secretarului general al Natiunilor Unite, conform careia un vaccin Covid-19 trebuie sa fie un bun public global. Imunizarea trebuie sa fie disponibila tuturor, oriunde.

Astfel, Adunarea indeamna statele-membre si Uniunea Europeana:

7.1 in ceea ce priveste dezvoltarea vaccinurilor Covid-19:

7.1.1 sa asigure studii de inalta calitate, solide si efectuate intr-o maniera etica, in conformitate cu dispozitiile relevante ale Conventiei privind drepturile omului si biomedicina (ETS nr. 164, Conventia de la Oviedo) si Protocolul sau Aditional privind cercetarea biomedicala (CETS nr. 195), si care sa includa in mod progresiv copii, femei insarcinate si mame care alapteaza;

7.1.2 sa se asigure ca organismele de reglementare responsabile de evaluarea si autorizarea vaccinurilor impotriva Covid-19 sunt independente si protejate fata de presiunile politice;

7.1.3 sa se asigure ca sunt respectate standarde minime relevante de siguranta, eficacitate si calitate ale vaccinurilor;

7.1.4 sa implementeze sisteme eficiente de monitorizare a vaccinurilor si a sigurantei acestora dupa distribuirea lor catre populatia generala, tot pentru monitorizarea efectelor lor pe termen lung;

7.1.5 sa puna in aplicare programe independente de compensare vaccinala, pentru a asigura compensatii pentru pagubele si prejudiciile nejustificate cauzate de vaccinare;

7.1.6 sa acorde o atentie speciala posibilelor tranzactii privilegiate efectuate de catre directori din industria farmaceutica, precum si companiilor farmaceutice care se imbogatesc in mod nejustificat pe cheltuiala publica, prin punerea in aplicare a recomandarilor cuprinse in Rezolutia 2071 (2015) privind sanatatea publica si interesele industriei farmaceutice: cum sa garantam primatul intereselor de sanatate publica?

7.1.7 sa depaseasca barierele si restrictiile care decurg din brevete si drepturi de proprietate intelectuala, pentru a asigura productia si distributia pe scara larga a vaccinurilor in toate tarile si catre toti cetatenii;

7.2 in ceea ce priveste alocarea vaccinurilor Covid-19:

7.2.1 sa asigure respectarea principiului accesului echitabil la ingrijirea sanatatii, astfel cum este prevazut la articolul 3 din Conventia Oviedo in planurile nationale de alocare a vaccinurilor, garantand ca vaccinurile Covid-19 sunt disponibile pentru populatie indiferent de sex, rasa, religie, statutul legal ori socio-economic, capacitatea de a plati, domiciliul si alti factori care adesea contribuie la inechitatile din randurile populatiei;

7.2.2 sa dezvolte strategii pentru distributia echitabila a vaccinurilor Covid-19 in statele-membre, tinand cont de faptul ca oferta va fi initial redusa, si sa se pregateasca pentru modul de extindere a programelor de vaccinare atunci cand oferta se extinde; sa urmeze sfaturile comitetelor si ale institutiilor independente de bioetica de la nivel national, european si international, precum si ale OMS, in dezvoltarea acestor strategii;

7.2.3 sa se asigure ca persoanele din aceleasi grupuri prioritare sunt tratate in mod egal, cu o atentie speciala pentru persoanele cele mai vulnerabile, cum ar fi persoanele in varsta, cele cu afectiuni preexistente si lucratorii din domeniul sanatatii, in special cei care lucreaza indeaproape cu persoanele din grupuri cu risc ridicat, precum si persoanele care lucreaza in infrastructura esentiala si in serviciile publice, in special in serviciile sociale, transportul public, fortele de ordine si scolile, precum si cei care lucreaza in comertul cu amanuntul;

7.2.4 sa promoveze echitatea in accesul la vaccinurile Covid-19 intre tari, prin sprijinirea eforturilor internationale, cum ar fi instrumentul denumit ‘Accesul la Acceleratorul de Instrumente Covid-19’ (Acceleratorul ACT) si facilitatea sa denumita COVAX;

7.2.5 sa se abtina de la crearea unor surplusuri de vaccinuri Covid-19, ca sa nu submineze capacitatea altor tari de a procura vaccinuri pentru populatiile lor, sa se asigure ca stocurile in exces nu vor atrage cresterea preturilor pentru vaccinuri in relatia dintre cei care pot si cei care nu pot face astfel de stocuri, sa efectueze auditul si sa verifice antecedentele pentru a asigura desfasurarea rapida a vaccinurilor la un cost minim bazat pe necesitate, iar nu pe puterea pietei;

7.2.6 sa se asigure ca fiecare tara este capabila sa isi vaccineze lucratorii din domeniul sanatatii si grupurile vulnerabile inainte ca vaccinarea sa fie lansata catre grupurile fara risc si astfel sa ia in considerare donarea de doze de vaccin sau sa accepte acordarea prioritatii tarilor care inca nu au fost capabile pentru a face acest lucru, avand in vedere ca o alocare globala corecta si echitabila a dozelor de vaccin este cel mai eficient mod de a combate pandemia si de a reduce poverile socio-economice asociate;

7.2.7 sa se asigure ca vaccinurile COVID-19 a caror siguranta si eficacitate a fost stabilita sunt accesibile tuturor celor care vor avea nevoie de ele, recurgand, acolo unde este necesar, la licente obligatorii in schimbul platii drepturilor de autor;

7.3 in ceea ce priveste asigurarea unei absorbtii ridicate a vaccinului:

7.3.1 sa se asigure ca cetatenii sunt informati ca vaccinarea NU este obligatorie si ca nimeni nu este presat politic, social sau in alt mod sa se vaccineze, daca nu doresc ei insisi s-o faca;

7.3.2 sa se asigure ca nimeni nu este discriminat pentru ca nu a fost vaccinat, din cauza unor posibile riscuri pentru sanatate ori pentru ca nu a dorit sa fie vaccinat;

7.3.3 sa ia din timp masuri eficiente pentru a contracara informarea gresita, dezinformarea (n.r. in original, apar termenii ‘misinformation’, care nu implica obligatoriu intentia de informare gresita, respectiv ‘disinformation’, care presupune o intentie in acest sens) si ezitarea in ceea ce priveste vaccinurile Covid-19;

7.3.4 sa distribuie informatii transparente despre siguranta si posibilele efecte secundare ale vaccinurilor, colaborand cu si reglementand platformele de socializare pentru a preveni raspandirea informarii gresite;

7.3.5 sa comunice in mod transparent continutul contractelor cu producatorii de vaccinuri si sa le puna la dispozitia publicului pentru examinare parlamentara si publica;

7.3.6 sa colaboreze cu organizatii neguvernamentale si / sau alte eforturi locale pentru a ajunge la grupuri marginalizate;

7.3.7 sa se angajeze impreuna cu comunitatile locale in dezvoltarea si implementarea unor strategii adaptate pentru a sprijini absorbtia vaccinului;

7.4 in ceea ce priveste vaccinarea Covid-19 pentru copii:

7.4.1 sa asigure echilibrul intre dezvoltarea rapida a vaccinarii pentru copii si abordarea corespunzatoare a problemelor de siguranta si eficacitate, precum si sa se preocupe de siguranta si eficacitatea complete ale tuturor vaccinurilor puse la dispozitia copiilor, cu accent pe interesul superior al copilului, in conformitate cu Conventia Natiunilor Unite cu privire la Drepturile Copilului;

7.4.2 sa asigure teste de inalta calitate, cu grija cuvenita pentru garantiile relevante, in conformitate cu standardele si indrumarile legale internationale, inclusiv o distributie echitabila a beneficiilor si a riscurilor la copiii studiati;

7.4.3 sa se asigure ca dorintele copiilor sunt luate in considerare in mod corespunzator, in conformitate cu varsta si maturitatea acestora; acolo unde nu se poate obtine consimtamantul unui copil, sa se asigure ca acordul este furnizat sub alte forme si ca acesta se bazeaza pe informatii fiabile si adecvate varstei;

7.4.4 sa sustina UNICEF in eforturile sale de a livra vaccinuri de la producatorii care au acorduri cu facilitatea COVAX catre cei care au cel mai mult nevoie de ele;

7.5 in ceea ce priveste asigurarea monitorizarii efectelor pe termen lung ale vaccinurilor COVID-19 si a sigurantei acestora:

7.5.1 sa asigure cooperarea internationala pentru detectarea si elucidarea in timp util a oricaror semnale de siguranta, prin schimbul de date globale in timp real cu privire la evenimentele adverse ulterioare imunizarii (AEFI);

7.5.2 sa utilizeze certificatele de vaccinare numai in scopul desemnat de a monitoriza eficacitatea vaccinului, efectele secundare potentiale si evenimentele adverse;

7.5.3 sa elimine orice lacune in comunicarea dintre autoritatile locale, regionale si internationale de sanatate publica care gestioneaza datele AEFI (n.r. privind efectele adverse post-vaccinare) si sa depaseasca punctele slabe ale retelelor de date de sanatate existente;

7.5.4 sa apropie farmacovigilenta de sistemele de ingrijire a sanatatii;

7.5.5 sa sustina domeniul emergent al cercetarii adversomicii, domeniu care studiaza variatiile interindividuale ale raspunsurilor la vaccin pe baza diferentelor de imunitate innascuta, microbiomi (n.r. microbiomul reprezinta totalitatea elementelor genetice ale microbilor si interactiunile acestora intr-un mediu) si imunogenetica.

8.Cu referire la Rezolutia 2337 (2020) privind democratiile care se confrunta cu pandemia Covid-19, Adunarea Parlamentara reafirma faptul ca, in calitate de institutie de baza a democratiei, parlamentele trebuie sa joace in continuare rolul lor triplu de reprezentare, legiferare si supraveghere in circumstantele pandemiei. Adunarea Parlamentara solicita astfel parlamentelor sa exercite aceste competente, dupa caz, si in ceea ce priveste dezvoltarea, alocarea si distribuirea vaccinurilor Covid-19”. Relatează și luju.ro și portalul oficial al CE.
Leontiuc Marius – folosim surse în informarea noastră pe care le arătăm pe pagina noastră de surse

(Visited 17 times, 1 visits today)

Hits: 31

Avatar
Marius Leontiuc
absolvent WEB DESIGN Academia Britanică de Comunicare Iasi - absolvent COMUNICARE IN AFACERI Academia Britanica de Afaceri si Comunicare -absolvent JURNALISM EDITORIAL - London School University - 2019 inscris la echivalare diploma la Universitatea Politehnica Timisoara - admis la studii de licenta in Drept la Universitatea de Vest Timisoara, absolvent studii de proiectare, prezbiter in Biserica Protestanta Evanghelica, Android Developer pe Google Play și plugin developer la Oxwall, creator de teme Wordpress și Oxwall, operator Wordpress, Drupal, Oxwall, Osclass, Moodle, tehnologii HTML și PHP
http://www.leontiucmarius.wordpress.com/cv

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

*

code