Jim Rowan, cel care a preluat conducerea mărcii suedeze în luna martie a acestui an consideră că Volvo EX90 este „cel mai sigur model Volvo până în prezent” și prima a brandului care este definită cu adevărat de software-ul său.
SUV electric cu tehnologie de vârf, Volvo EX90 asigură o autonomie de până la 600 km și poate accelera de la 0 la 100 km/h în 4,9 secunde. Prezentat drept un computer foarte avansat pe roți, vehiculul poate deveni „mai bun cu timpul”, deoarece poate primi actualizări „over-the-air”.
Oficialii Volvo au anunțat, odată cu prezentarea lui EX90 că vor lansa câte un nou model pur electric în fiecare an. Până în 2030, marca își propune să vândă doar automobile pur electrice, acesta fiind unul dintre cele mai ambițioase proiecte de electrificare din industria auto. Mai ales că ținta este atingerea neutralității climatice până în 2040.
Cu un design scandinav clasic mașina definește principiul formei care urmează funcția. Este un automobil de familie versatil și elegant, cu proporții moderne, echipat cu tehnologie de ultimă generație în procesarea informațiilor, conectivitate și electrificare, pentru a optimiza siguranța, eficiența și aspectul estetic.
„Volvo EX90 este o declarație asupra punctului în care ne aflăm și a celui spre care ne îndreptăm. Este pur electric, cu o autonomie de până la 600 de kilometri dintr-o singură încărcare, conceput pentru a ne crește și mai mult standardele de siguranță. Primul Volvo definit cu adevărat de software-ul său face parte dintr-un ecosistem vast, conectându-se cu locuința și cu dispozitivele tale. EX90 este începutul unei noi ere pentru Volvo Cars în multe privințe”, a declarat Jim Rowan, CEO-ul Volvo.
Siguranța oferită în mod standard de Volvo EX90 este mai mare decât a oricărui model anterior Volvo. Este conceput pentru a înțelege șoferul, dar și tot ceea ce se întâmplă în jurul automobilului, astfel încât să contribuie la siguranța celor din mașină și a persoanelor și obiectelor din jur. Totodată, poate deveni mai inteligent și mai sigur în timp, deoarece învață din informațiile nou primite și instalează actualizări.
Oficialii mărcii consideră noul EX90 drept un scut invizibil de siguranță, activat de cea mai recentă tehnologie de detectare, în interior și în exterior. Senzorii de ultimă generație, camerele, radarele și tehnologia Lidar, sunt conectate la computerele centrale de înaltă performanță ale mașinii, unde NVIDIA DRIVE rulează software-ul intern al Volvo Cars pentru a crea în timp real o perspectivă de 360 de grade asupra lumii din jur.
Senzorii nu obosesc, iar atenția nu le poate fi distrasă. Sunt concepuți pentru a răspunde și a reacționa atunci când șoferul întârzie să o facă. Tehnologia Lidar percepe drumul din fața mașinii, fie că este zi sau noapte, chiar și la viteze de autostradă. Poate sesiza obiecte mici, aflate la sute de metri în față, oferind mai mult timp șoferului pentru a se informa, a acționa și a le evita. Senzorii contribuie, de asemenea, la îmbunătățirea fiabilității și a performanței generale a funcției de conducere asistată Pilot Assist..
În interior, scutul invizibil de siguranță are grijă de ocupanți, senzorii și camerele putând măsura cât de concentrată este privirea șoferului. Astfel, tehnologia îi permite noului Volvo EX90 să înțeleagă când conducătorul vehiculului este distras, adormit sau neatent, dincolo de ceea ce a fost posibil într-un model de Volvo până în prezent.
Un sistem de bază – alimentat de platformele AI NVIDIA DRIVE Xavier și Orin, precum și de platformele Snapdragon Cockpit de la Qualcomm Technologies și software-ul dezvoltat intern de inginerii Volvo – rulează majoritatea funcțiilor din interiorul automobilului, de la siguranță și infotainment până la managementul bateriei. Mai mult chiar, grație setului de senzori de ultimă generație, inclusiv Lidar, EX90 este primul Volvo care este pregătit din punct de vedere hardware pentru conducerea autonomă.
Volvo EX90 va oferi în mod standard tehnologia „phone key”. Un „simplu” smartphone va putea fi utilizat drept cheie a mașinii pentru a debloca automat automobilul. Totodată, profilul personal al șoferului va fi încărcat automat atunci când acesta intră în automobil.
Noul SUV Volvo electric Volvo EX90 va fi comercializat alături de versiunile mild și plug-in hybrid ale crossover-ului XC90.
Sursa: economica.net
Împotriva articolelor redacției noastre, persoanele nemulțumite pot formula Contestație în termen de 10 zile de la publicarea articolului, la judecătoria Orășenească nr. 1 München Bayern Deutschland, in conformitate cu Legea federală Germană. Considerăm că nu se pot formula acțiuni la instanțele din România deoarece nici o persoană care activează în trustul nostru nu poate fi extrasă de sub jurisdicția federală germană. Considerăm că redacția noastră nu răspunde în fața autorităților din România ci doar celor federale sau civile germane. deoarece legea română nu are efecte de extraneitate asupra redacției chiar dacă subiectul știrilor face obiectul unor evenimente sau persoane din România și sunt scrise în limba română. Limba română nu este izvor de extraneitate a legii.